6 najlepszych produktów spożywczych na odchudzanie

Spożywanie większej ilości tych produktów może pomóc Ci schudnąć.

Co jeść żeby schudnąć? Chociaż żadne jedzenie nie jest magiczną kulą odchudzania, istnieją pewne pokarmy, które mogą pomóc w osiągnięciu celów związanych z odchudzaniem. Większość produktów spożywczych wchodzących w skład diety odchudzającej ma kilka wspólnych cech: są bogate w błonnik (co pomaga utrzymać uczucie pełności dłużej) i mają niską gęstość energii, co oznacza, że ​​możesz jeść przyzwoicie – Porcja bez nadmiernej ilości kalorii. Uwzględnij następujące produkty odchudzające jako część zdrowej ogólnej diety, a może być łatwiej osiągnąć cele związane z odchudzaniem.

Nie przegap: Moja historia, jak przytyłam i jak udało mi się zrzucić wagę z Choco Lite

1. Awokado

Awokado jest bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik pokarmowy, potas i związki fitochemiczne. Ludzie, którzy jedzą awokado, mają zwykle niższy BMI, masę ciała i obwód talii niż ludzie, którzy pomijają ten zielony pożywienie, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nutrition Journal. Podczas gdy awokado ma więcej kalorii niż inne owoce i warzywa, ich zadowalająca kombinacja tłuszczu i błonnika może pomóc ci schudnąć. Dodaj trochę sałatki, kanapki lub taco na wieczór, aby uzyskać odrobinę kremowości i smaku.

2. jajka

Jajka są bogate w wysokiej jakości białko, tłuszcze i niezbędne składniki odżywcze, takie jak witamina D i cholina. To białko i pora dnia, w której jemy, sprawiają, że są szczególnie mocne w odchudzaniu. Jedzenie wysokobiałkowego śniadania sprzyja odchudzaniu, ponieważ białko zwiększa sytość, regulując jednocześnie głód i hormony apetytu, pomagając zwalczyć głód do obiadu. Jedno z badań wykazało, że jedzenie jajek na śniadanie sprawiało, że ludzie czuli się bardziej zadowoleni niż ci, którzy mieli bułeczki – co pomogło im jeść mniej przez cały dzień.

3. Fasola

Wszystkie ziarna są bogate w błonnik, który jest twoim przyjacielem, gdy próbujesz schudnąć, ponieważ pomaga to poczuć się pełniejszym dłużej, a tym samym kontrolować głód. Jedzenie fasoli i roślin strączkowych wiąże się również z różnymi innymi korzyściami zdrowotnymi, w tym obniżeniem ciśnienia krwi, obniżeniem poziomu cholesterolu LDL i zmniejszeniem ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Ziarna mają dość niską kaloryczność i dostarczają również białka. Wypróbuj je w domowych burgerach wegetariańskich, zupach i sałatkach.

co jeść żeby schudnąć

4. Jogurt

Jogurt jest pełen protein i zawiera probiotyki, które są dobre dla zdrowia jelit i mogą pomóc w wysiłkach odchudzających. Twoje zdrowie jelit może wpływać na Twoją wagę, a spożywanie większej ilości błonnika i probiotyków pomaga utrzymać bakterie jelitowe szczęśliwe, co może być korzystne dla metabolizmu (czytaj więcej na temat twojego związku z jelitami). Idź po grecku po więcej białka; Ponadto badania przeprowadzone przez Appetite wykazały, że spożywanie greckiego jogurtu wiązało się ze zmniejszonym apetytem i zwiększonym uczuciem sytości. Miej tylko oko na dodane cukry w jogurtach smakowych, które dodają tylko kalorii. Zamiast tego użyj świeżych owoców, aby osłodzić jogurt naturalny.

5. Owoce

Owoc dostaje czasem zły rap, ponieważ naturalnie zawiera cukier. Ale jedzenie owoców może pomóc ci schudnąć, szczególnie gdy zamienisz świeże owoce na przetworzone produkty spożywcze lub inne niezdrowe przekąski. Otrzymasz naturalnie słodki smakołyk, a także czerpiesz korzyści z błonnika i przeciwutleniaczy. Ostatnie badanie opublikowane w Journal of Nutrition wykazało, że wyższe spożycie owoców wiązało się z niższym ryzykiem nadwagi lub otyłości, niezależnie od spożycia warzyw lub błonnika, chociaż włączenie owoców jako części zdrowej diety jest zawsze najlepszą strategią.

6. Popcorn

Tak długo, jak ten popularny chrupiący smakołyk nie jest oblany masłem kinowym, stanowi doskonałą przekąskę odchudzającą. Popcorn jest nie tylko bogaty w błonnik, ale nawet dostarcza białka. Jedna uncja porcji kukurydzy nadziewanej powietrzem (około 3½ szklanki) zawiera 4 gramy błonnika, prawie 4 gramy białka i podaje 110 kalorii. Ta kombinacja sprawia, że jest to przekąska z zachowaniem siły. Popcorn jest wypełniony powietrzem, więc dostajesz całkiem sporą porcję bez dużej ilości kalorii. Możesz zjeść 3 całe szklanki popcornu za jedyne 100 kalorii.

Nie przegap: Powinieneś Wiedzieć Co Pic Zeby Schudnac?