Ile kcal jeść, aby schudnąć 10 kg? Czytaj teraz

Ile kcal jeść, aby schudnąć 10 kg! Ten przewodnik pomoże Ci przejść przez wyzwanie utraty wagi. Istnieje wiele różnych diet, które uważają się za najbardziej skuteczny sposób na zrzucanie tłuszczu. Większość z nich komplikuje sprawy i jest trudna w utrzymaniu. Prostota jest najlepszą metodą.

Poniżej znajduje się nasz przewodnik na temat utraty tłuszczu:

Zacznijmy od wyjaśnienia celu. Kiedy mówisz o utracie wagi, nie chcesz tracić wody. Dlatego najszybszy sposób na odchudzanie, odwodnienie się, nie jest prawidłową strategią. Nie chcesz także tracić masy mięśniowej. Naprawdę chcesz „stracić nadmiar tłuszczu w zrównoważony sposób”. To będzie nasz cel.

Jak stracić nadmiar tłuszczu?

Tłuszcz jest magazynowaniem energii w twoim ciele. Jeden kilogram tłuszczu można przekształcić w 7000 kalorii, gdy organizm potrzebuje kalorii. Aby twoje ciało spaliło tłuszcz, musisz zużywać mniej energii niż twoje ciało. Następnie wykorzysta energię zmagazynowaną jako glikogen w mięśniach, a następnie wykorzysta zapasy tłuszczu.

Zużycie mniejszej ilości energii niż potrzebuje twoje ciało nazywa się deficytem kalorii. Im większy deficyt, tym więcej tłuszczu trzeba spalić. Ale duży deficyt kalorii jest trudny do utrzymania, co powoduje, że jesteś głodny i kuszony, aby przerwać dietę. Zamiast wysokokalorycznego deficytu można osiągnąć ten sam wynik z deficytem niskokalorycznym przez dłuższy czas.

Zalecamy, aby dążyć do utraty 0,5 kg tłuszczu tygodniowo.

Aby stracić 0,5 kg tłuszczu, musisz spalić 3500 kalorii tłuszczu. Można to osiągnąć w ciągu tygodnia przy deficycie 500 kalorii dziennie.
Aby stracić 1 kg tłuszczu, musisz spalić 7 000 kalorii tłuszczu. To wymaga dziennego deficytu kalorii wynoszącego 1000 kalorii w ciągu tygodnia.


Ile kalorii powinienem spożywać dziennie?

Twoje osobiste zapotrzebowanie na kalorie można oszacować tylko. Dla 25-latka wynosi od 2000 do 3000 kalorii dziennie. Istnieją dwa sposoby na uzyskanie potrzebnych kalorii, aby utrzymać wagę.

Użyj kalkulatora kalorii, aby oszacować zapotrzebowanie na kalorie na podstawie wieku, płci, wzrostu, masy ciała i poziomu aktywności.
Zapisz swoje bieżące spożycie kalorii przez dłuższy czas przy stabilnej masie ciała. To da ci bardzo silną wskazówkę w oparciu o twój osobisty układ trawienny i poziom aktywności.
Po poznaniu zapotrzebowania na kalorie, aby utrzymać masę ciała, odejmij 500, aby ustawić docelową utratę tłuszczu na 0,5 kg na tydzień.

Jak liczyć spożycie kalorii?

Każdy napój zapewnia 1 kcal na mililitr. Dzięki temu możesz dokładnie śledzić, ile kalorii pijesz. W przypadku Choco Lite instrukcje mieszania zapewniają przepis na 500 kalorii.

czytaj także: Ile można schudnąć w 2 miesiące?

Większość produktów spożywczych w Europie ma wydrukowane kalorie na porcję. Pozwala to rejestrować bieżącą sumę zużytych kalorii na każdy dzień. Aby to sprawdzić, istnieje kilka aplikacji – wyszukaj moduł do śledzenia kalorii – lub prosty arkusz kalkulacyjny również będzie działał. W przypadku domowych posiłków i posiłków będziesz musiał zsumować kalorie wielu składników razem lub użyć aplikacji lub wyszukiwarki, aby uzyskać średnią zawartość kalorii na porcję.

Jak mogę zachować zdrową dietę?

Jedzenie określonej ilości kalorii to tylko jedna część utraty wagi. Nadal musisz upewnić się, że twoje jedzenie zawiera wszystkie składniki odżywcze, których potrzebuje twoje ciało. Musisz stosować mieszaną dietę zawierającą białko, tłuszcz, węglowodany, błonnik i wszystkie 26 niezbędnych witamin i minerałów. Tłuszcz jest niezbędnym składnikiem odżywczym, którego nie należy unikać. Nadmiar kalorii jest przechowywany w tłuszczu, niezależnie od tego, czy jest spożywany jako węglowodany, białka czy tłuszcz.

Co mam pić?

Nawodnienie jest ważne dla zdrowego ciała. Zalecamy picie Choco Lite każdego dnia. Nadal powinny im towarzyszyć 2 litry wody każdego dnia. Twoja dzienna sugerowana dawka zależy od twojego ciała, pogody, aktywności i zawartości płynów w posiłkach. Pij dużo wody i herbaty.

Jakich pokarmów należy unikać?

Dieta o ograniczonej kaloryczności pozwala na spożywanie dowolnych potraw. Ułatwia to zgodność. Ale niektóre pokarmy konsekwentnie utrudniają przestrzeganie limitu kalorii.

Zalecamy unikanie słodkich potraw i napojów. Po ich zjedzeniu lub wypiciu odczujesz krótki zastrzyk energii i szybko znów będziesz głodny, spragniony słodyczy. Najlepiej jest unikać tego cyklu, usuwając słodycze i napoje z diety tam, gdzie to możliwe.

Na przykład 500 ml koksu zawiera 208 kalorii. Napój ma niewielką wartość odżywczą, oprócz tych pustych kalorii z cukru.

Podobnie napoje alkoholowe są wysokokaloryczne (głównie z alkoholu). 500 ml piwa zawiera 210 kalorii. Te napoje szybko się sumują.

Jeśli lubisz dziwnego drinka, nie czuj się źle, ale pamiętaj, aby dodać kalorie do swojej dziennej sumy.

Podsumowanie utraty tłuszczu:

Tylko dieta, której możesz się trzymać, zakończy się sukcesem. Nie wykluczaj żywności, która jest niezbędna dla dobrego samopoczucia, ale licz wszystko, co jesz i pijesz, do dziennej sumy.
Czas jest kluczem. Przy deficycie kalorii wynoszącym 500 kalorii potrzeba 10 tygodni, aby stracić 5 kg i pół roku, aby stracić 13

Ile kcal jeść, aby schudnąć 10 kg

Nie trać z oczu trendu długoterminowego. Ponieważ Twoja dzienna waga zmienia się o więcej niż 1 kg w zależności od nawodnienia, pory dnia itp., Obserwowanie trendu zajmie trochę czasu.
Zdrowa dieta zapewnia więcej niż tylko kalorie. Upewnij się, że otrzymujesz wszystkie niezbędne składniki odżywcze.
Śledź swoje spożycie kalorii. Bez zliczania kalorii nie można kontrolować utrzymywania stabilnego deficytu kalorii.

Unikaj pustych kalorii w słodkich potrawach i napojach. Uważaj na soki owocowe, napoje gazowane i napoje alkoholowe.
Zdobądź rutynę. Rozpoczęcie jest najtrudniejszą częścią. Unikaj wchodzenia i wychodzenia z diety. To po prostu sprawia, że jest to niepotrzebnie trudne. Kiedy już przyzwyczaisz się do nowej, zdrowej diety, życie stanie się łatwiejsze.
Chodzi o kalorie. Utrzymaj deficyt 500 kalorii przez tydzień, aby stracić 0,5 kg.

Teraz wiesz wszystko, by odnieść sukces. Powodzenia i życzymy udanych wrażeń!