Ile można schudnąć w 2 miesiące? Przeczytaj Nasz Przewodnik

Czy chcesz schudnąć? Nie jesteś pewien, którą nową dietę powinieneś wypróbować tym razem? Zastanawiasz się, ile masy możesz schudnąć w ciągu jednego miesiąca?

Postęp i utrata masy ciała zależy od wielu czynników. Aby osiągnąć długoterminowe wyniki, zaleca się rozpoczęcie podróży odchudzającej od krytycznego spojrzenia na swój obecny styl życia.

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu odchudzania ważne jest, aby wyznaczyć sobie realistyczne i zdrowe cele. Ile ważysz realistycznie w ciągu miesiąca bez skrajności?

Czynniki wpływające na utratę wagi

Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na to, ile możesz schudnąć i jak szybko możesz osiągnąć swoje cele w odchudzaniu, takie jak:

  • Twój wiek
  • Twoja aktualna waga
  • Twój obecny poziom sprawności i reżim ćwiczeń
  • Twoja motywacja i determinacja
  • Twoje tempo metabolizmu
  • Twoje nawyki żywieniowe
  • Twój codzienny poziom stresu
  • Your overall health and any health conditions you may have, such as chronic fatigue, hormonal imbalances, etc.

Na twoją zdolność do odchudzania duży wpływ ma tempo metabolizmu. Im więcej masz masy mięśniowej, tym szybszy metabolizm, tym więcej możesz schudnąć. Innymi słowy, mięśnie to najlepszy program odchudzania! Białko serwatkowe pomaga w budowaniu masy mięśniowej.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na utratę wagi jest ogólny stan zdrowia. Hormonalne zaburzenia równowagi, chroniczne zmęczenie i inne warunki mogą spowolnić utratę tłuszczu. Ponadto, im jesteś starszy, tym trudniej jest utrzymać zdrową wagę.

Czynniki stylu życia, takie jak aktualna dieta, nawyki ćwiczeń i codzienny stres, również wpływają na zdolność odchudzania.

Stres zwiększa poziom kortyzolu, powodując, że twoje ciało gromadzi tłuszcz. Twoja dieta stanowi ponad 80% wysiłków na rzecz utraty tłuszczu, dlatego należy jeść czysto.

Nawet najlepszy plan treningowy nie może zrekompensować złych nawyków żywieniowych. Wszystkie te czynniki łącznie mogą przyczynić się do przerwania procesu odchudzania.

Praktyczna zasada:

Musisz spalić 3500 kalorii więcej niż zużywasz, aby stracić jeden funt.

Oznacza to, że jeśli konsekwentnie spalasz 500 kalorii więcej niż spożywasz każdego dnia przez 4 tygodnie (28 dni), stracisz 4 funty po tych 4 tygodniach (28 * 500 = 14000/3500 = 4).

Różne podejścia do utraty wagi

Jak sobie radzisz z odchudzaniem? Oto kilka metod, które mogą pomóc ci w tym procesie.

  1. Śledź swoje dzienne spożycie żywności
    Jeśli zastosujesz powyższą zasadę, możesz uczynić swoją podróż odchudzania grą liczbową. Prowadź codzienny dziennik żywności lub korzystaj z aplikacji na smartfony i śledź kalorie każdego dnia.

Spal więcej kalorii niż zużyjesz, a schudniesz. Śledzenie tego, co jesz na co dzień, może być prawdziwym otwieraczem do oczu!

  1. Popraw swój system ćwiczeń
    Najszybszym sposobem na zrzucenie wagi jest zintensyfikowanie ćwiczeń cardio. Tak, wielu z nas nienawidzi ćwiczeń cardio, ale jest to najbardziej skuteczny sposób na spalanie tłuszczu. Jeśli nie lubisz biegać, spróbuj jeździć na rowerze, pływać, boksować, a nawet tańczyć.

Jeśli nie masz czasu na dłuższe treningi cardio, wypróbuj trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT). Ten rodzaj treningu obejmuje krótkie serie intensywnych ćwiczeń cardio w połączeniu z krótkimi przerwami na regenerację.

Ale jak wspomniano powyżej, mięśnie są również świetnym spalaczem tłuszczu, dlatego ważne jest, aby dodać trening siłowy do harmonogramu ćwiczeń. Nie tylko pomoże ci schudnąć, ale także ujędrni twoje ciało.

Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do regularnych ćwiczeń, buduj je powoli. Pozwól swojemu ciału powoli przyzwyczaić się do nowego stylu życia i daj swojemu ciału wystarczająco dużo odpoczynku, aby zregenerować się po treningu.

  1. Jedz wszystkie dobre rzeczy
    Śledzenie dziennego spożycia kalorii może być trudne. I nie wszyscy mają czas na intensywny trening. Jednak zdrowe odżywianie to coś, co wszyscy możemy zrobić.

Focus on fresh fruit and vegetables every day, lean meat such as free range chicken, fatty fish rich in omega-3 fatty acids (or fish oil supplements), and healthy snacks such as almonds, seeds, yogurt (Greek) and eggs . It is also important to drink Choco Lite as it promotes weight loss.

Utrata wagi nie polega na głodzeniu się. Twoje ciało potrzebuje paliwa do funkcjonowania, a jedzenie jest paliwem. Nie bój się jeść, gdy próbujesz schudnąć. Kluczem jest jedzenie zdrowej i pożywnej żywności.

Sprawdź ten doskonały kalkulator odchudzania, który pomaga określić, ile możesz schudnąć w wyniku określonych planów diety kalorycznej.

Jak ustawić realistyczny cel odchudzania

Upewnij się, że wyznaczasz realistyczne cele. Większość ludzi może łatwo stracić 10 funtów w ciągu jednego miesiąca. Jeśli ciężko ćwiczysz i przestrzegasz zdrowej diety, możesz zrzucić nawet 15 funtów.

Lepiej jednak robić to stopniowo. Ekstremalne diety i forsowny trening nie działają na dłuższą metę, ponieważ nie są zrównoważone i kładą zbyt duży nacisk na ciało.

Utrata 10 funtów w ciągu 1 miesiąca lub 4 tygodni jest łatwiejsza dla kogoś, kto waży 200 funtów, niż dla kogoś, kto waży 100 funtów. Dla przeciętnej osoby utrata 8 do 10 funtów w ciągu jednego miesiąca jest osiągalnym celem.

Wystarczy regularne ćwiczenia i dobrze zbilansowana dieta. W miarę postępów możesz pchać się mocniej, aby przyspieszyć odchudzanie.

Nierealne cele to przepis na porażkę. Zamiast ustalać duże cele, które mogą być przytłaczające, lepiej mieć mniejsze cele, które można łatwo osiągnąć krok po kroku.

Daj swojemu ciału czas na przystosowanie się do ćwiczeń. Oczyść dietę i stopniowo zmieniaj swoje nawyki żywieniowe. Bądź cierpliwy, a wyniki nadejdą.

Szybkie wygrane, które pomogą Ci schudnąć

Utrata wagi jest łatwiejsza do powiedzenia niż do zrobienia, ale dokonanie właściwego wyboru stylu życia z pewnością doprowadzi do sukcesu w odchudzaniu. Oto kilka szybkich zwycięstw, które mogą pomóc Ci dzisiaj zacząć odchudzać:

  1. Przestań łaknąć niezdrowych przekąsek
    Wszyscy mamy ochotę, szczególnie po południu, kiedy mamy tendencję do ospałości lub zmęczenia. Jeśli masz ochotę na niezdrowe przekąski lub jeśli twoje posiłki są po prostu zbyt duże, spróbuj spożywać obfite pokarmy, które sprawią, że poczujesz się pełny.

Eating fruits and nuts as snacks throughout the day is a great way to drop a few extra kilos. And over time, you will find that your cravings for unhealthy snacks will simply vanish.

  1. Codziennie wykonuj mini ćwiczenia
    Wiem, że niektórym może być trudno nagle zacząć ćwiczyć, ale jest wiele małych rzeczy, które możesz zrobić, aby zacząć się ruszać bez konieczności codziennego chodzenia na siłownię. Wejdź schodami do swojego biura zamiast korzystać z windy.

Idź na popołudniowy spacer po parku; 30 minut każdego dnia zrobi ci cuda. Codziennie wykonuj proste ćwiczenia domowe, takie jak 5 serii 20 przysiadów lub skoków.

Te działania nie będą kosztować dużo czasu i na pewno skorzystasz z nich w perspektywie długoterminowej.

  1. Odłóż wszechmocną skalę
    Nie używaj skali każdego dnia, ponieważ może być nieco demotywująca, jeśli nie zauważysz natychmiastowego postępu. Utrata masy ciała powinna zawsze być planem długoterminowym, więc nie trzeba mieć obsesji na punkcie wagi.

Sprawdzaj się co 2 lub 3 tygodnie i możesz być szczęśliwy zaskoczony, a także zmotywowany do kontynuowania podróży odchudzającej.

  1. Przestań spożywać przetworzoną żywność
    Przetworzona żywność i produkty rafinowane często zawierają nieprzyjemne składniki, które nie są dla ciebie dobre, a także mają wysoką zawartość cukru rafinowanego.

Zamiast tego jedz zdrowsze, bardziej naturalne alternatywy. Zjedz jabłko zamiast czekolady. Jedz chleb razowy zamiast białego, itp.

Ostatnie przemyślenia na temat odchudzania

Nie ma cudownej diety, która zmusiłaby cię do utraty dużej masy ciała w krótkim czasie w zdrowy, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Nie powinieneś skupiać się na tym, ile masy możesz schudnąć w ciągu 1 miesiąca lub 4 tygodni.

Utrata masy ciała i utrzymanie zdrowej masy ciała to długoterminowy cel. Zawsze będzie to kwestia dokonywania właściwych wyborów dotyczących stylu życia, zdrowego jedzenia i regularnych ćwiczeń.

Jeśli utrzymasz ten zdrowy styl życia, twoje ciało ostatecznie znajdzie idealną równowagę między wagą a zdrowiem, która będzie dla Ciebie najlepsza. Waga to tylko liczba, zdrowie to znacznie więcej.

Postaw sobie zdrowe, realistyczne długoterminowe cele, biorąc pod uwagę obecny styl życia i sytuację zdrowotną. Nie dąż do szybkiej utraty wagi.

Nie tylko może to być ryzykowne, ale najprawdopodobniej odzyskasz tę wagę ponownie wkrótce po zaprzestaniu reżimu szybkiego odchudzania. Zdrowe odżywianie i ćwiczenia przyniosą długoterminowe rezultaty.


Czytać: Co jeść żeby schudnąć?